Vilkår & Betingelser

Købsaftale

Købsaftalen træder i kraft, når vi har modtaget det fulde beløb for ordren, og denne er blevet godkendt.

Priser

Alle priser inkluderer moms, fragt og om nødvendigt toldomkostninger. Den samlede pris, du ser ved kassen, når du godkender din ordre, er den endelige pris. Der pålægges ingen ekstra gebyrer. Carpet Avenue forbeholder sig retten til at ændre priserne som følge af valutakursudsving samt ændringer på verdens tæppemarked.

Levering

Vi sender med vores partnere UPS og DHL.

Den anslåede leveringstid er ca. 1-3 arbejdsdage, og hjemmelevering foregår på hverdage mellem kl. 9.00-17.00.

Én af vores fragtmetoder omfatter gratis fragt. Der kan dog vælges mellem andre fragtmetoder, så du kan vælge den mest optimale mulighed.

Pakkebokse

Bemærk venligst, at vi ikke sender til pakkebokse.

Fortrydelsesret (30 dage)

For at sikre at du bliver fuldt ud tilfreds med din ordre, kan du gøre brug af din fortrydelsesret. Fristen er 30 dage. Dette giver dig ret til at returnere dit tæppe til os inden for 30 dage, gældende fra den dag din ordre blev leveret, hvorefter du får refunderet dine penge. Ved tilbagebetalingen anvendes der den samme betalingsmetode som ved købet. For at få tilbagebetalt det fulde beløb skal det returnerede tæppe være i samme stand, som da du modtog det. For at undgå transportskader skal du sørge for at pakke tæppet på samme måde, som det blev pakket, da det blev leveret til dig.

Returnering

Hvis du gerne vil returnere et tæppe, skal du kontakte vores kundeserviceteam for instruktioner og yderligere hjælp. Det er dit ansvar, at tæppet returneres til vores lager i god behold.

Når et tæppe er returneret og inspiceret på vores lager, refunderer vi købssummen via den samme betalingsmetode, der blev anvendt til købet.

ssummen via den samme betalingsmetode, der blev anvendt til købet. Hvis et tæppe returneres uden den korrekte returlabel udstedt af Carpet Avenue, er du som kunde ansvarlig for at betale alle afholdte udgifter såsom fragtomkostninger samt eventuelle andre udgifter.

I tilfælde af at et tæppe ikke returneres i samme stand, accepteres returforsendelsen ikke. I dette tilfælde bliver du underrettet og spurgt, om du ønsker, at tæppet/tæpperne skal sendes tilbage for egen regning.

Virksomheder inden for EU (momsfrie ordrer)

Alle priser vist i webshoppen er inkl. moms. En momsregistreret virksomhed i et EU-land (undtaget Tyskland), som kan oplyse et gyldigt momsnummer, er fritaget for at betale moms. Momsen bliver automatisk fratrukket, når der logges ind eller oprettes en kundekonto med et gyldigt momsnummer. Vær venligst opmærksom på, at vi kun leverer til den adresse, hvor virksomheden er registreret.

Ønsker du at tjekke, om momsnummeret er gyldigt, kan du logge ind på det følgend link: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

Betalingsvilkår

- Kort

Alle kortbetalinger administreres i samarbejde med vores samarbejdspartner Visa og MasterCard. 

Dataene bliver behandlet via et krypteret link og en sikker SSL-forbindelse. Carpet Avenue lagrer aldrig konto- eller betalingsoplysninger, ligesom vi aldrig får kendskab til disse.

- Faktura - Klarna

Modtag varen, og betal senere (14 dage)!

Du kan takket være vores samarbejde med Klarna vælge først at betale for din vare, når du har modtaget den. Betalingsfristen er 14 dage, og denne løsning pålægges ikke ekstra gebyrer. Hvis du vælger at betale via faktura, foretager Klarna et kredittjek. Bemærk venligst, at eventuelle betalingsanmærkninger ikke gør det muligt at tilvælge fakturabetaling.

Kunder i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Østrig, Holland og England kan vælge at betale med faktura.

Dine persondata bliver behandlet i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen GDPR og Klarnas privatlivspolitik, som du kan finde her.

- Delbetaling - Klarna

Du kan takket være vores samarbejde med Klarna vælge delbetaling, hvor du opdeler din betaling i månedlige afdrag. Afdraget skal betales i slutningen af hver måned. Bemærk, at der på månedsbasis udsendes en faktura fra Klarna. Du kan finde flere informationer om denne løsning herherunder vilkår og betingelser.

Vil du vide mere om Standard European Consumer Credit Information, kan du læse mere her.

Kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Finland og England kan vælge delbetaling. Hvis du vælger delbetaling, vil Klarna foretage et kredittjek. Dette er ren rutine. Bemærk dog venligst, at eventuelle betalingsanmærkninger ikke gør det muligt at tilvælge delbetaling.

- Direct Debit

Denne ordning administreres i samarbejde med vores partner Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige.Beløbet debiteres, når ordren sendes.

Klarna sender oplysninger herom via e-mail. Vær venligst OBS på, at denne løsning kun kan tilvælges, hvis man ikke har betalingsanmærkninger.

Klarna foretager derfor som ren rutine et kredittjek. Bemærk, at der i forbindelse med kredittjekket vil blive videregivet data til Klarna, herunder adresse.

- Bankoverførsel

Som kunde hos Carpet Avenue kan du vælge at betale via bankoverførsel. Når du har placeret din ordre, modtager du en ordrebekræftelse sammen med vores bankoplysninger. Husk at indsætte referencenummeret, når du overfører pengene. Så snart vi har modtaget det fulde beløb, sender vi dit tæppe.

Pengene skal stå på vores konto inden for 5 dage. Ellers bliver ordren annulleret.

Garanti

Vi tilbyder en garanti på alle produkter, der er købt hos os. Garantien gælder i 1 år fra leveringsdatoen. Garantien gælder kun, når tæppet har været genstand for regelmæssig hjemmebrug/daglig brug. Anses det, at tæppet er blevet anvendt forkert eller overdrevent (pletter, kemikalier, ekstern skade, kæledyr, dårlig håndtering), hæfter kunden for omkostningerne ved enhver reparation. Vores eksperter vil undersøge tæppet og bestemme årsagen til skaderne. Kunden betaler alle fragtomkostninger i tilfælde af garantiservice og reparationer.

Ægthedscertifikat

Vi garanterer, at dit tæppe er håndknyttet og stemmer overens med beskrivelsen på vores hjemmeside. For hvert håndknyttet tæppe til en værdi af DKK 3000 eller mere, fremsendes der et underskrevet ægthedscertifikat sammen med din ordre. Hvis du ønsker at modtage et ægthedscertifikat for et tæppe til en værdi under DKK 3000, udsteder vi med glæde et efter anmodning.

Fejl/skade ved levering

I tilfælde af at der er noget galt med din ordre ved leveringen, såsom levering af et forkert tæppe, et beskadiget tæppe eller det forkerte antal tæpper, bedes du kontakte vores kundeserviceteam hurtigst muligt. Fejlen skal indrapporteres senest 24 timer efter modtagelse.

Hvis den udvendige emballage har synlige skader, når den leveres til dig, må du ikke åbne pakken. Lad den være uberørt, dokumentér skaden med fotos, og rapportér fejlen direkte til DHL/UPS.

Persondata

Når du afgiver en ordre eller registrerer dig som kunde, beder vi dig om at indtaste nogle persondata, som vi gemmer i forbindelse med denne behandling. De oplysninger, vi lagrer, er nødvendige for at afslutte håndteringen af din ordre og give dig den bedste service. Carpet Avenue deler aldrig nogen persondata med en tredjepart, undtagen hvad der er nødvendigt i forbindelse med vores leverings- og betalingspartnere. I henhold til databeskyttelsesforordningen GDPR kan du få registerindsigt i de oplysninger, vi har gemt om dig, og hvis dataene ikke er relevante eller fejlbehæftede, kan du bede os om at slette eller opdatere disse oplysninger.

Hvis du ønsker registerindsigt i dine persondata, skal du kontakte vores kundeserviceteam.

Kontaktoplysninger

Carpet Avenue GmbH, Bargkoppelweg 64, 22145 Hamburg, Tyskland.  Telefon +49 (0) 40 593615410,  E-mail: info@carpetavenue.com

Virksomhedsnummeret er DE 327707896.

 

Copyright © 2021 Carpet Avenue GmbH. Alle rettigheder forbeholdes.